⛴️ Mallorca dag 4 💙

23 juli 2023 - Cala Bona, Spanje

Dag 4 zit er al weer op. En gisteren zei ik nog “even afkloppen nog geen ruzie geweest”…. Nou vandaag overviel Xavier denk ik de rust en kwam van alles los. Maar dat later.

Na het ontbijt liepen we toch meteen naar de bedjes bij het zwembad die wij het fijnste vinden. Dus eindelijk zijn we zelf de ergste haha. Dag 1 vertel ik hoe fijn ik het vind dat niemand dat hier doet. En nu betrap ik mezelf erop dat ik het liefste voor we gaan eten even die 4 aller fijnste bedden op het leukste plekje wil reserveren 🙈 sorrynotsorry

Heerlijk gelegen, klein beetje gewerkt, gezwommen en liggen staren. Rond 13 u moesten we 3,5 km gaan lopen om op tijd bij een bepaalde plek te zijn voor een boottocht die ik online geboekt had. Ik had nog getwijfeld om hier een paar dagen een auto te huren maar vond het ook wel weer zonde geld. Want er is zoveel op loopafstand te doen en we zijn er maar een weekje dat ik het toch maar niet gedaan heb. Maar af en toe kletsen we er wel al over hoeveel je dan nog zou kunnen zien en dat we ondanks het heerlijke zwembad ook wel echt “doe mensen” zijn. Bij terugkomst of vooraf kun je altijd nog een paar uur langs het water of zee liggen. Dus…. Stel we gaan nog eens naar Mallorca (ik hoor ze nu al “ja” roepen dan zou ik dat wel doen).

Waar was ik? Oh ja de boottocht. We waren bijna te laat want terwijl we langs de kustlijn liepen zagen we de boot al komen. Dus bezweet stonden we als laatste in de rij… bleek dat ons tijdslot tot de volgende boot behoorde… dus kregen we 20 min extra tijd.

Toen zijn we een ijsje gaan eten en bij terugkomst kwam de volgende boot alweer. Nou ja.. ze maken reclame met een glazen bodem. Dat zijn dus gewoon ruiten aan de zijkant vrij onderaan de boot… waar je voor het grootste gedeelte gewoon daglicht ziet en de eerste 10 cm van de zee. Pfff haha. We zijn op het dek gaan zitten en het was een beetje bewolkt dus eigenlijk goed te doen.

Cedrique werd een beetje zee-ziek en lag vooral met haar hoofd op mijn badstoffen tas met haar ogen dicht. Guillaume was de stille genieter en Xavier liep overal en nergens en zat ik continu in de gaten te houden of hij niet nog in het water lag tijdens onze zwempauze en we al zouden vertrekken 😅 Zodra er omgeroepen werd dat het zwempauze was ging hij al met duikbril de glijbaan van de boot af. Wat ik wel schattig vond was dat ik hem hoorde vragen aan het personeel hoe lang hij nog had. Omdat er namelijk steeds meer mensen op de boot bleven had hij denk ik toch zelf in de gaten dat we bijna zouden vertrekken. Maar wat een verschillende karakters. ❤️❤️❤️

We zijn 1 stop eerder uitgestapt omdat we dachten dat het dichterbij ons hotel zou zijn. In die badplaats was gegeten en gedronken. Xavier me de kop gek gemaakt voor een nieuw voetbalpakje maar ik heb “nee” gezegd. Daarna begon de discussie tussen Guillaume en Xavier over voetbal en iets wat in 2019 heeft plaatsgevonden en ik absoluut geen verstand van heb. En het hield niet op. Dingen als “iedereen mag zijn eigen mening hebben” hielpen niets. Xavier werd gek dat zijn grote broer hem nooit een gelijk kon geven. Ze wilde zelfs stukjes uit een wedstrijd terug gaan kijken. En ze waren zo boos. Xavier is de hele verdere middag tot het avondeten op de kamer blijven zitten mokken. Cedrique en ik gaan zwemmen en zonnen. En Guillaume zat te staren.

Bij het diner leek alles weer goed te zijn. Daarna lekker naar de bar. Leuke plek uitgekozen want we waren lekker op tijd. Gingen ze eerst weer biljarten. Daarna komt Xavier naast me zitten en lopen hem de tranen over de wangen. Eerst weg aan het duwen en daarna kwam het. Hij wilde alleen maar tegen me aan liggen en even huilen. Hij kon maar niet geloven dat hij nooit eens gelijk kreeg in dingen. Maar ik begreep hem wel, hij moet natuurlijk tegen iedereen opboksen. En zit midden in de pubertijd want zijn stem veranderd ook continu binnen 1 zin vertellen. En Guillaume die blijft gewoon bij zijn punt. En met Cedrique kon hij wel praten vertelde hij maar die wist niet genoeg van deze bepaalde wedstrijd 😅🤯

uiteindelijk vraag me niet hoe. Hebben we alsnog gewoon leuk met zijn allen gekletst en spelletje gespeeld. En later op de hotelkamer hebben we allemaal elkaar 1 compliment gegeven. Dat vinden ze altijd super leuk. Benieuwd naar wat de ander leuk aan je vind. En ik moet bekennen dat is ook gewoon heerlijk om te horen. Maar als Guillaume dan verteld dat hij Xavier zijn tenen zo leuk vind dan liggen we allemaal weer dubbel. Ja, daar moet je bij zijn 🤣🤣

terwijl ik dit type lig ik (weer) bij het zwembad want vandaag is luierdag. Morgen gaan we iets heel leuks doen 🤗

Fijne zondag schatjes 🙏❤️

veel liefs

van ons 💋💋💋💋

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dobrochna:
    23 juli 2023
    Zooo heerlijk om te lezen , alsof ik er zelf bij ben❤️ genieten jullie 4 , life is beautiful 🫶
  2. Francis Coenen:
    23 juli 2023
    Heerlijk … ik betrap mezelf op vochtige oogjes bij t xavier verhaal … Why ..?!… heerlijk dat jullie dag met een lach hebben afgesloten 🩷… geniet lekker van jullie luier dagje … 🏝️🍹⛱️
  3. Marjo:
    23 juli 2023
    Hoi. Och ja die ruzie, soms moet dat gewoon even. Maar als je er midden in zit is het als ouder ook wel eens moeilijk.
    Gelukkig rust wedergekeerd en genieten jullie weer volop van de vakantie.
    Leuk om je verhaal te lezen. 😘😘😘
  4. Stefanie van den Berg:
    ❤🦋