🏆 Mallorca dag 6 🦋

25 juli 2023 - Cala Bona, Spanje

Wauw dag 6 van ons vakantie was een dag met een gouden randje. Een absolute dikke 11.

We stonden vroeg om en zaten om 8 uur in een rustige ontbijtzaal. Daarna liepen we naar de ophaallocatie iets verderop. Om 9 u zouden we opgepikt worden. Maar we wisten niet komt er een busje, een touringcar of een taxi. Toen het 9:15 u was werd ik toch een klein beetje onrustig. Maar opeens stapte daar een vriendelijke buschauffeur uit die vroeg of wat “van den Berg familie waren”. 💪🏼😅

De hele touringcar zat vol. En we moeten nog een dik uur rijden naar de locatie waar onze prachtige dag echt zou gaan starten. Dit was ook al leuk een beetje meer van het binnenland zien ik een bus met airco terwijl het al erg warm was.

Toen opeens bleken we er te zijn. Je zag amper dat we iets was. Want we zaten midden in een droog rotsachtig natuurgebied. Een huisje was achter wat struiken verstopt wat achteraf het restaurant en wc bleek te zijn.

Na een minuut of 10 werden er groepen gemaakt en konden wij aansluiten bij de Engelse gids. Een hele leuke vriendelijke jongeman die alles van het gebied wist en alles goed kon uitleggen. En ander voordeel de meeste mensen zijn hier Duits. Dus we hadden maar een klein groepje met 5 jeepjes. Wij kregen een leuke donkerblauwe Jimny cabrio. Daarna moesten alle bestuurders komen voor uitleg. Wat was ik blij dat ik ooit al in mijn leven met mijn vader geregeld in de groeve ging rijden. En ik dus al bekend was om te rijden met 2 poken maar ook het al laten remmen door de auto zelf. Dus gewoon in de 1 hellingen af en niet de koppeling dan gebruiken 😅😅 Daarna waren de kids aan de beurt. Bijrijders kregen uitleg over hoe ze mochten zitten en hoe ze zich moesten vasthouden.

Daar gingen we dan…. Geweldig!!! Zweet liep me over de rug. Echt alert en wakker zijn. Fantastische bochten die je niet in één keer kon maken. Hellingen op en af, beste uitzichten. Mensen die vast komen te zitten, haren en gezicht onder het stof. We waren in de hemel met ons vieren 🥳 We hebben echt intens genoten. Het was alleen echt extreem warm. 34 graden en we hadden per toeval een fles water gelukkig bij ons in de auto.

Opeens een prachtige stopplek. Een zwembad op een locatie waar je het absoluut niet verwacht had. Met zoutwater. Vonden de kinderen fantastisch. Maar door de hitte sprongen we er allemaal zonder moeite in. Was echt een verademing. En toch wil je na een paar keer zwemmen weer die jeep in.

Daar gingen we weer. De meest ruige weggetjes hebben we gehad. We zeiden de hele tijd “dit moest opa zien, of Gaston zou dit ruig vinden enz”. Opeens zei ik hardop “pap als je met ons mee kijkt wil je dat laten weten door muziek of een vlinder”. En door… naar onze lunchplek. We dachten “doe eens gek” we maken gebruik van het 3 gangen menu dat ze aanbieden. Nou… gadverdamme 😂😂 was zoooo goor. Ja het kant en klaar ijsje in verpakking was lekker. Voor de rest wat je ook had gekozen kwam uit blik of zo. Cedrique en ik hadden gehaktballetjes met aardappelen. De gehaktballetjes waren heel zacht en de aardappelen waren doorgekookt. Xavier spaghetti waar je normaal niet veel aan kunt fout doen. Maar ook die was smerig 😂 We hebben er maar om gelachen.

We gingen weer verder rijden. Verder de bergen in, met om ons heen hele hoge rotsen. Ze lieten ons verse kruiden ruiken doe overal groeit. En we werden allemaal iets losser in de auto. Dus op wat ruimere stukken liet iedereen zich even gaan. De speeltuin voor 4x4 🎉😇☺️

en toen kwam het mooiste! Een vlinder voor het raampje van onze auto. Gewoon eentje! De hele dag geen gezien en opeens zagen we het alle vier 🦋 Hoe mooi!

Terug naar de startplek, helaas de sleutel inleveren en nog 10 minuten wachten oompjes bus. Daarna moe maar oh zo voldaan de bus in. Ze sliepen alle drie vrij snel. Ik genoot van de stof in hun haren en dat niemand ons dit meer af kan nemen.

Bij het hotel meteen naar het zwembad gelopen. Alleen onze badlakens vond ik echt niet meer kunnen. Zeker na zo een stof dag. Dus ik vroeg of ik er mocht huren aan de receptie. Kwamen we erachter dat het gratis was en je dit gewoon iedere dag kunt ophalen 😇 Dussss een koffer is echt niet nodig als je naar Mallorca komt. Alleen een handbagage koffertje is voldoende met alle dunne kleding die je hier gebruikt. Weer iets geleerd. Allemaal nog nieuw voor ons 😅

Na het zwemmen lekker gaan eten. In de avond nog met mijn moeder gebeld en even bij gekletst. En de kinderen nog met Michel en vooral Bob en Bor vinden ze grappig om te facetimen. Doe kijken al een week uit het raam waar de kinderen blijven.

Nog een hele dag volop genieten en dan zit onze vakantie er al weer op.

veel kusjes en zon voor jullie 💋☀️

Nicolle, Guillaume, Cedrique en Xavier

1. Francis Coenen:
    Wauw! Die vlinder 🦋 je weet wie het was 🩷🙏🏽 bijzonder ! 💋
  2. Stefanie van den Berg:
    🦋💫🍀
  3. Marjo:
    25 juli 2023
    Wat leuk hè zo’n dag. Zou echt iets voor pap zijn geweest. En die vlinder!!!!